Et kunstværk kan være med til at formidle faglige temaer på tværs af undervisningen og gøre viden nærværende på nye måder. Det kan sætte gang i samtaler, understøtte tværfaglige forløb eller give visuelle greb på begreber, som ellers er abstrakte. På den måde bliver kunsten en motiverende indgangsvinkel til læring – både i fællesarealer og undervisningslokaler.
Samtidig kan kunsten bidrage til at styrke skolens visuelle identitet og skabe retning i fysiske omgivelser, f.eks. som en del af skolens wayfinding.
Hvad får I med DoArt:
- Kunstværker, der afspejler jeres værdier, faglighed og retning
- Visuelle elementer, der understøtter læring, trivsel og æstetisk bevidsthed
- Et samarbejde, hvor jeres input, fortællinger og faglige profiler omsættes til kunst
- Mulighed for inddragelse af elever, medarbejdere og ledelse
- Erfaring med skoler og institutioner i alle størrelser
En visuel tilgang til læring – fra de yngste til de ældste
DoArt skaber også kunst til grundskoler og daginstitutioner, hvor motiverne knytter sig til leg, fantasi og børnenes hverdag. Her bliver værkerne en del af det pædagogiske miljø og inviterer til læring på en sanselig og tilgængelig måde.
Et fælles projekt med faglig forankring
Samarbejdet starter med et inspirationsmøde, hvor vi sammen drøfter jeres ønsker, rammer og værdier. Det kunstneriske koncept udvikles med fokus på at styrke undervisningen, skabe visuel sammenhæng og afspejle netop det, der gør jeres institution unik.